CAVE-COVA i la Federació de València: reunió amb la Delegada del Govern

CAVE-COVA i la Federació de València: reunió amb la Delegada del Govern

 

Una delegació de CAVE-COVA i una altra de la Federació de AAVs de València encapçalades respectivament per Juan Antonio Caballero (president de CAVE-COVA) i Mª José Broseta (presidenta de la Federació) s’ha reunit amb la delegada del Govern Pilar Bernabé. L’objecte de la reunió era abordar dos temes d’interés per al moviment veïnal: La segona fase de la construcció del «túnel de Serreria» i la reforma plantejada pel Ministeri de Transport dels aeroports de Manises i d’Elx-Alacant.
Respecte al primer tema Pilar Bernabé, Delegada del Govern, ha explicat que es tracta d’una important operació urbanística el lideratge de la qual ha d’emprendre l’Ajuntament de València. Per part del Ministeri, fins i tot no sent una necessitat per a ell, comprén la importància que té per a la ciutat i per tant, està disposat a col·laborar en la seua execució en la part competencial que li correspon. D’altra banda, ha indicat que les inversions ferroviàries que s’estan desenvolupant de milers de milions (Corredor Mediterrani, intermodal de Font de sant Lluís, el futur túnel passant, …, indiquen la voluntat del Ministeri d’invertir en projectes ferroviaris que milloraran des de tots els sentits la comunicació de la ciutat tant per a passatgers com per a mercaderies. Finalment, parell tindre una millor visió general de tots els projectes i la seua globalitat es compromet a facilitar una reunió amb Josep V. Boira (Comissionat del Govern per al Corredor Mediterrani)

Quant al segon tema, la Delegada del Govern ha expressat que el que es diu ampliació de l’aeroport de Manises és en realitat una ampliació de la terminal per a millorar els serveis del mateix (400 milions). Exclouen, tant a València com a Alacant, la construcció d’una segona pista perquè no hi ha necessitat, per exemple, l’aeroport de València està a un 60% de la seua capacitat màxima. Afig a més, que el Govern pretén reduir trajectes aeris que poden ser suplits per l’AVE, d’acord amb les directrius europees. Respecte a l’aeroport d’Alacant, les reformes van en el mateix sentit (uns 600 milions).

Els representants veïnals van insistir en els problemes de contaminació acústica i atmosfèrica. En eixe sentit la Delegada del Govern va plantejar que la Comissió d’Aïllament Acústic està en marxa i que hi ha reunions periòdiques amb els alcaldes. Els representants veïnals li indiquen que tenen constància d’eixa comissió però que no participen directament. La Delegada del Govern es compromet al fet que puga donar-se eixa presència veïnal. A més, està en marxa l’elaboració del Pla d’Acció Acústica seguint les directrius europees. Quant a contaminació atmosfèrica remarca que el compromís amb la reducció del CO₂ és absoluta per raons òbvies en relació al canvi climàtic i de nou per les directrius europees. «El Govern busca turisme de qualitat no de baix cost que pot destrossar les ciutats, no té sentit l’increment irracional de vols, no hi ha ampliació del camp de vol».

Finalment es compromet a facilitar una reunió amb el director de l’Aeroport de Manises, per a establir una relació directa ja que aquest aeroport és el que genera més sorolls i a més segons els representants veïnals fur dels horaris permesos.



¿Quieres informárte sobre las áreas de trabajo de CAVE-COVA?